zaterdag 3 mei 2014

Hartige Quinoa


Hartige quinoa

Tja, ik ben (weer) eens op vakantie. Lekker met de kinderen een weekje weg. Ook dan wil ik graag gezond eten, maar 't mag wel makkelijk zijn. 
Dit vind ik een smakelijk gerecht, weer eens heel iets anders. Het is vrij eenvoudig, snel klaar en helemaal handig voor op vakantie of op de camping. Je hebt maar 1 pan nodig. Als ik dit op vakantie eet heb ik thuis alle kruiden al in een potje gedaan, zo hoef ik niet tig verschillende smaken mee te nemen. 
O ja, thuis heb ik altijd wel kippenbouillon in voorraad, maar op vakantie gebruik ik vaak gewoon water en maak ik het lekker op smaak met peper en Keltisch zeezout, dit zout bevat niet alleen goede mineralen maar smaakt ook nog eens veel lekkerder.

Ingrediƫnten (voor 4 personen)
Recept: printen

  • 2 eetlepels olijfolie
  • 6 lente-uitjes 
  • 2 grote tenen knoflook
  • Kippenbouillon (zoveel vocht nodig als aangegeven op de verpakking van de Quinoa)
  • Zwarte peper
  • Snuf zout
  • 1 1/4 theelepel komijn
  • 1 1/4 theelepel kaneel
  • 1 theelepel marjolein
  • 1 theelepel gemalen koriander
  • 2 eetlepels citroensap
  • 4 eetlepels verse peterselie
  • 250 gram Quinoa
  • 50 gram geschaafde amandelen

Bereiding

  1. Verhit de olie en fruit de lente-uitjes en de knoflook in 2 minuten glazig, maar niet bruin
  2. Voeg de Quinoa en bouillon toe samen met, komijn, kaneel en koriander en breng het geheel aan de kook. 
  3. Kook het ongeveer 15 minuten zachtjes totdat de Quinoa gaar is 
  4. Neem de pan van het vuur en maak de Quinoa rul met een vork
  5. Voeg de citroensap, peterselie, marjolein en amandelen toe even goed door elkaar scheppen
  6. Breng het geheel op smaak met peper en zout

Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten