dinsdag 21 oktober 2014

Broccoli salade


Herfstsalade van broccoli

Wist je dat je ook in de herfst heerlijk kunt genieten van een salade? Door het gebruik van groenten als basis krijg je ineens een verrassende smaakcombinatie.
Voor dit recept gebruik ik rauwe broccoli. Huh, denk je misschien, een ongewone combinatie. Maar absoluut verbazingwekkend lekker.


Ingrediƫnten (voor 2 personen als hoofdmaaltijd en voor 4 personen als bijgerecht)

  • 1 broccoli 
  • 1/2 winterwortel
  • 2 appels
  • handvol pecannoten of walnoten 
  • handje rozijnen
  • 3 eetlepels Griekse yoghurt
  • 3 eetlepels mayonaise
  • 1/2 eetlepel citroensap

Bereiding
  1. Snij de broccoli in kleine roosjes
  2. Rasp de wortel 
  3. Was de appel en verwijder het klokhuis. Snij de appel in blokjes
  4. Maak van de Griekse yoghurt, mayonaise en citroensap een dressing evt kun je nog een beetje peper en zout toevoegen voor de smaak
  5. Meng alles in een grote kom en schenk de dressing er overheen.
Tip:
  •  een restje salade kun je heel goed in de koelkast bewaren tot de volgende dag, de dressing is dan heerlijk ingetrokken.
  • Van de overgebleven resten van de broccoli maak je deze broccoli soep.

Eet smakelijk!






2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het recept. Lijkt me erg lekker, ik ga het eerst eens proberen met gekookte broccoli. Rauwe durf ik niet aan ;). Ik wil wat meer groente eten, dus voor de lunch lijkt me zoiets geschikt.
    De appel crunch van pasgeleden was erg lekker!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heerlijk en gezond uit. Recepten als deze helpen echt een gezonder levensstijl na te streven, dus bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen