zondag 1 april 2012

Muesli van noten



Een heerlijke muesli voor bijvoorbeeld het ontbijt. Ik eet het altijd met Griekse yoghurt. Dat is echt smullen.

Ingrediënten:


  • 150 gram gemengde noten (ongezouten)
  • 3 eetlepels gebroken lijnzaad
  • 1 flinke eetlepel kokosolie of walnootolie
  • 2 koffielepels koekkruiden


Bereiding
Hak de noten grof. Voeg dan alle andere ingrediënten toe. Verdeel dit op een bakplaat. Bak de muesli  ongeveer15 op 150 graden, de oven wel even voorverwarmen.
Geen koekkruiden? Kaneel is ook erg lekker.

Eventueel roosteren in een pan op het gas kan ook. Blijf er wel goed bij zodat de noten niet verbranden. Voeg na het roosteren de andere ingrediënten toe.

Deze notenmuesli is voor circa 7 porties!!


Bron; kookboek 1 GOK
Ik ben enthousiast over deze kookboeken, meer info vind je op: http://www.gripopkoolhydraten.nl/gok-boeken/kookboek-1-inkijk/kookboek-1_05/

2 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad heerlijk met Griekse yoghurt als ontbijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb net ook musli/crusli gemaakt. Een variatie van verschillende recepten die ik ben tegen gekomen. Net wat ik in huis had. Ben sinds een paar weken over op deze manier van eten. Voel me stukken fitter en eet veel minder! Ben blij met je recepten! Via via ben ik hier gekomen, fijn dat jullie naar elkaar verwijzen op jullie blogs!
    Groeten suzanne

    BeantwoordenVerwijderen