donderdag 28 november 2013

Abrikozenrolletje gevuld met amandelen

Abrikozen gevuld met amandelen


Zo eindelijk weer eens een recept van mij. 't Is niet dat ik niet wilde of niet aan het koken was... dat niet. Maar gewoon bijna geen tijd. Begin november werd mijn jongste knul 4 jaar. Ik dacht zeeën van tijd te krijgen doordat hij nu ook hele dagen naar school gaat. 
Zo'n drukke en volle agenda heb ik de afgelopen jaren niet gehad. Ik denk dat ik aan het inhalen was geslagen... Allemaal afspraken, leuke en gezellige dingen plannen. Maar ja, dat hou ik niet lang vol... En mijn lichaam geeft dat ook weer aan, mede door mijn ziekte van Hashimoto. Redenen genoeg dus om toch weer rustiger aan te gaan doen.... en dan rolt er zo maar weer ineens een nieuw recept uit. Heerlijk toch!

Bijna december, echt een maand van snoepen. Gelukkig zijn er veel gezonde snoep mogelijkheden en dit is er één van. Abrikozen zijn heerlijk zoet! Als je abrikozen kies, kies dan wel altijd ongezwavelde! Zwaveldioxide kan je nieren beschadigen  en heeft nog andere minder fijne effecten op je gezondheid.
Ongezwavelde abrikozen zien er misschien iets minder mooi uit door de donkere kleur, maar de smaak is voortreffelijk, zelfs lekkerder!

Ingrediënten
Recept: printen
  • 150 gram ongezwavelde gedroogde abrikozen
  • 2 medjool dadels
  • handje vol amandelen

Bereiding
  • Hak de abrikozen samen met de dadels in kleine stukjes. In een keukenmachine gaat het prima
  • Stort het mengsel op een snijplank en maak er een langwerpige rechthoek van
  • Leg in het midden, over de gehele lengte, wat amandelen.
  • Rol de abrikozen op zodat de amandelen mooi in het midden blijven liggen.
  • Verpak het strak in folie en laat het 1 dag rusten in de koelkast.
  • Nu  kun je er dunne plakjes van snijden.
Geniet er van!









3 opmerkingen:

  1. Lijkt me erg zoet, of valt dat wel mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    Ze smaken goed, maar ik krijg het niet echt dun gesneden. Gebruik ze nu als abrikozen/dadel bonbon:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook heel lekker..... Je zou het rolletje een uurtje in de vriezer kunnen leggen dan is het wat harder. Wellicht dat je dan met een scherp mes wel plakjes kunt snijden.

      Verwijderen