maandag 6 augustus 2012

Tapenade


Vakantie, zomerse zon, zwoele avonden, uitslapen, niets doen, lekker eten, zomaar een paar woorden die voor mij centraal stonden de afgelopen weken in de Italiaanse zon. In één woord: genieten. 
Als ik terug kijk en de balans opmaak moet ik heel eerlijk zijn, kamperen in het land van de pizza's en koolhydraat arm eten was voor mij een onmogelijke opgaaf.  Toch lukte het mij wel om heel bewust te eten en te kiezen. Zo ben ik blij dat mijn nieuwe levenstyle al echt een 'gewoonte' is geworden.

Om nog een beetje in de zuidelijke sferen te blijven, maakte ik van de week een heerlijke tapenade. Smaakt erg lekker door de sla, een eetlepel door de pasta saus geeft net weer een andere smaak, maar het was ook erg lekker op een stukje brie met komkommer. 

Ingredienten (1 portie)
Recept printen
  • 6 zongedroogde tomaten
  • 6 groene of zwarte olijven
  • 1 klein teentje knoflook
  • 1 eetlepel pijnboompitten
  • 2 eetlepels geraspte Parmezaanse kaas
  • eventueel olijfolie
Bereiding
Snijd de zongedroogde tomaten met olijven in heel kleine stukjes, pers de knoflook en voeg deze toe. Hak de pijnboompitten in heel kleine stukjes en voeg deze samen met de Parmezaanse kaas toe. Een scheut lekkere olijfolie maakt het geheel lekker af.

Wil je meer een smeerbare tapenade? Doe dan alle ingredienten in de blender, behalve de Parmezaanse kaas. Als het één geheel is roer er dan de Parmezaanse kaas doorheen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten