vrijdag 8 april 2016

Bounty's




Bounty's

Heerlijk gezond snoepgoed! Zelfgemaakte bounty's.

Dit is zó favoriet hier in huis. Een echte traktatie. De kinderen eten weinig snoep, maar als ze willen snoepen dan doen ze het goed én gezond! Dit zijn nét bounty's, maar natuurlijk veeeeel lekkerder!
Eenvoudig te maken, met maar een paar ingrediënten. 

Ingrediënten (circa 10 stuks, afhankelijk van de grootte van de vorm)
Recept printen

  • 150 gram pure chocola 70% cacao of meer
  • 50 gram geraspte kokos
  • 10 gram honing
  • 35 gram gesmolten kokosolie

Bereiding
  1. Maak het kokosmengsel, roer de geraspte kokos, kokosolie en honing door elkaar
  2. Laat het mengsel ongeveer 10 minuten in de koelkast opstijven
  3. Draai nu balletjes van het kokosmengsel en leg ze op een snijplank of vul een sileconenvorm met het kokosmengsel, goed stevig aan duwen.
  4. Leg de balletjes in de koelkast of vriezer zodat ze helemaal stevig zijn geworden, ongeveer een uur
  5.  Smelt de chocola au bain marie,  
  6. haal nu elk kokosballetje door de chocola, het handigst gaat dit met een vork
  7. Leg de bounty op keukenpaier tot dat de chocola hard is geworden
  8. Dit kan prima in de koelkast.
  9. Als de chocola hard is is je bounty klaar.
  10. Bewaar de bounty in de koelkast. In een afgesloten bakje zijn ze wekenlang houdbaar.
Smullen maar!


Tip: Je kunt er ook heerlijke kokoslollies van maken, hier vind je het recept.














34 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n heerlijk recept.....
    Van de week maar eens uitproberen, net als je crackers van een paar dagen geleden.
    Zeer inspirerend Jacoline!!
    En de beste wensen nog voor jou en je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow dat ziet er heerlijk uit ;o)
    Ik ga het zeker eens proberen ... ik ben gek op bounty's namelijk maar dit is veel beter voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mannetje is hier two,op ff kijken waar ik slow spul kan kopen,hier idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi weer een vraag doe je dit met rauwe chocolade poeder ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lide, t ja met rauwe cacao is natuurlijk beter. In dit recept ben ik van een reep chocola uitgegaan.

      Verwijderen
    2. haha nou omdat ik de laatste keer zo'n moeite had met de rauwe chocola vloeibaar te houden. Dus ik vroeg het me af. IK ga het zeker proberen met de rauwe chocola.
      Dank voor je reactie

      Verwijderen
  5. Hoi Jacoline,
    Dit recept lijkt me ontzettend lekker. Kan de agave siroop vervangen worden door iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lianne, het is ook echt mjammie. Je kunt het vervangen door rijststroop of honing of stevia of kokosbloemsuiker. Welke suikervervanger je ook gebruikt, het maakt niet uit. Als het een beetje zoetig wordt is het al lekker...

      Verwijderen
  6. Ik heb ze gisteren gemaakt, heerlijk! Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Té lekker! Ik heb er nog wat sesamzaadjes op gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer zo'n heerlijke recept, deze zijn nog lekkerder dan de echte bounty's ! Ik heb ze gister gemaakt met 86% choco. De vlg keer ga ik het met rauwe cacao proberen. Bedankt voor het bedenken en delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,

    Mag ik vragen welke chocoladereep je dan gebruikt ivm suiker erin?
    Alvast bedankt.

    Groetjes thamar (wat een fijne site zeg!) complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thamar, ik gebruik meestal 85% cacao en heel soms 72%. Dank voor je complimenten.

      Verwijderen
  10. Aaaahhhh te lekker!!! Zo blij met dit receptje!! Thanks! Ps. ik heb m weer geblogt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is de vulling vloeibaar of vast? Dan zou je ze namelijk ook door (rauw) cacoapoeder kunnen rollen.

    Je zou de kokosolie ook kunnen vervangen door kwark en dan rollen door cacoapoeder (met of zonder zoetstof).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kwark variant komt niet van mij maar van een andere blog die ik volg.

      Verwijderen
    2. Willeke de vulling moet een beetje vast zijn. Maar die kwark optie.... Niet mijn smaak maar wellicht een ander wel

      Verwijderen
    3. Eindelijk weer eens lekker chocolade gegeten. Het lijkt wel, of deze pure chocolade meer vult.
      Als ik ze weer maak (in siliconen muffinvormpjes) bestrijk ik niet meer dan de helft van de zijkant van de vormpjes met de chocolade, dat is voldoende. Ook zal ik eens proberen, of ze met caramel oid. gevuld kunnen worden, omdat mijn man niet van kokos houdt.

      Verwijderen
  12. Wat een ellende ! Mijn lief vindt ze ook erg lekker... Ik heb van die hartjesijsblokvormpjes, ziet er meteen erg schattig uit. Mijn neisjes vinden de chocola te puur.. Gelukkig hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Jacoline, is de kokosolie ontgeurd of extra vierge?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kim ik gebruik extra vierge, dat is de beste vorm voor kokosolie

      Verwijderen
  14. Dag Jacoline,
    Inderdaad heerlijk. Ik vond alleen de vulling wat droog, dus ik heb er wat kokosmelk (een beetje dikkige van substantie) door gedaan. Toen werd het een beetje kleverig dus heb ik er balletjes van gekneed en die door de chocolade en geraspte kokos gedaan. Heerlijk! Ook handig voor mensen zonder een siliconen vorm.

    En... Je zou de kokosvulling kunnen vervangen door een bolletje (zelfgemaakte) amandelspijs. Die is ook al zo heerlijk!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jacoline,

    Vandaag druk met je receptjes bezig. De kaneelcake staat in de oven (ruikt heerlijk!!) en de chocolade heb ik in de vriezer staan.

    Het is onvoorstelbaar, maar deze zal ik niet in 1x opeten :-). Kan het in de koelkast bewaard worden, of liever in de vriezer? Heb eerder chocolade gemaakt welke in de vriezer bewaard moet worden.

    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carla, je kunt ze prima in de koelkast bewaren.

      Verwijderen
  16. Hoi,

    Graag wil ik deze bounty maken, maar kan het ook zonder de•10 gram agave siroop, kan ik hier iets voor vervangen of weglaten?

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marjon, je kunt allerlei zoetstoffen ervoor gebruiken die jij wilt... zoals honing / kokosbloemsuiker of stevia of gewoon nix.... puur kan ook.

      Verwijderen
  17. Ik vind dit een uitvinding! Heeeeeeerlijk! Dank je wel:)
    Lijkt me ook lekker om ze te vullen met bijv een notenmix

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn heerlijk! Ik heb 1 probleem... krijg ze niet uit de siliconenvorm... blijven keihard plakken en aan het eind heb ik meer chocola op m'n handen en in de vorm dan op de bounty. HELP!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk zijn ze.
    In plaats van kokos kun je er ook een heel klein zoet aardbeitje in doen. Je hebt dan een chique bonbon bijv. als je afsluiting van een diner of als onderdeel van een high tea.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lekker recept! Ik eet al een tijd suikervrij en ik ben echt in de mood om recepten te proberen. Ik ga deze van de week maken. Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk zeg! Ook lekker als dessert met een bolletje kokosijs lijkt me. Laatst in een restaurant zo iets op, we hebben zitten smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kreeg spontaan honger van deze foto! Heb het recept nagemaakt en vind het echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lukt het gelijk in een keer goed Chantal ik probeer het recept ook na te maken maar krijg het niet zoals op de foto. Misschien nog handige tips?

    BeantwoordenVerwijderen