vrijdag 6 juli 2012

Vakantie

Dag allemaal!
Ik wil jullie allemaal even een fijne vakantie wensen! Ik hoop dat jullie ook gaan genieten van al het moois en een ander ritme.
Vandaag ga ik met het gezin voor 3 weken naar Italië. Deze tent is voor ons het favoriete plekje in de zomer en dat verkiezen we boven alle andere slaapplekken ter wereld!
We hebben een heerlijke camping, een plekje in de middel of nowhere. Een gebied wat nog niet vol is van de toeristen. Dus heerlijk rustig!
En eerlijk, ik vind vakantie best een uitdaging. Juist die lekkere warme zomeravonden met een lekker glaasje rosé of rode wijn, olijfje erbij staan in m'n vakantie geheugen gegrift. En wat dacht je van de pizza's, zo uit de houtoven? Als ze op je bord belanden ligt de mozzarella nog te bubbelen.....
Hoe ga ik daar nu mee om? Ik heb er ook nog geen antwoord op. Ik ga het wel ervaren.

Ik heb me wel goed voorbereid. Alvast nagedacht over wat ik kan eten en wat ik kan meenemen. Veel producten zijn natuurlijk gewoon verkrijgbaar, zoals eieren, kaas, mascarpone, yogurt, vis, groenten. Wel heb ik een paar pakjes houdbare slagroom mee. Die zijn reuze handig, want je hoeft ze niet in de koeling te bewaren. Een lekkere soep van verse courgette is dan snel gemaakt.

Het enige waar ik op kan koken is een Scottelbraai, dus ook nog eens beperkt. Maar zelfs daarop kan ik flensjes bakken of een Quiche. De quiche maak ik zoals beschreven in het recept en ipv een ovenschaal doe ik hem in een pan. Beetje huishoudfolie over de pan en de quiche op heel zacht vuur bakken. Als de bovenkant droog is dan keer ik de quiche om en bak hem nog even op de andere kant.

Zelfs crackers kun je in de koekenpan bakken. Gebruik dan iets minder water en maak ze ook niet te dun. Op een heel zacht vuurtje laten drogen, aan beide kanten bakken en eten maar!

Ik wens je een fijne zomertijd!

Jacoline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten