woensdag 28 maart 2012

Griekse salade


Voor vandaag had ik een ovengerecht in de planning... alleen soms (echt alleen soms??) kom ik zomaar tot de ontdekking dat het niet praktisch is. Of wellicht heb ik er toch geen trek in... Zeker met zo'n dag vandaag, de zon scheen uitbundig, lekker op de fiets naar Dordrecht met de kinderen.. groot feest want ik trakteerde op een waterijsje. Wat kunnen ze daar toch heerlijk blij mee zijn. Het was niet echt iets voor de honger, maar ja dorst hadden ze wel... zo'n lekker verkoelend ijsje mmmmmm. Maar voor mij niet! Lekker een flesje water!


Je begrijpt toen ik eenmaal thuis kwam had ik geen puf en zin meer om uitgebreid te koken.
Soms heb je maar een paar simpele ingrediĆ«nten nodig om een heerlijk gerecht te maken. Zo ook deze Griekse salade, elke keer weer een feest! 
Super lekker, gezond en klaar binnen 10 minuten!



Griekse salade 

Ingrediƫnten:( 2 personen)
  • 4 tomaten (neem goede tomaten, dat bepaalt de smaak hier)
  • 1/2 komkommer zonder zaadlijst en in plakjes of blokjes
  • 50 tot 100 gram feta blokjes
  • 50 gram olijven 
  • 2 eetlepels goede kwaliteit olijfolie (ook hier geldt: goede kwaliteit proef je!)


Bereiding:
Niet echt heel ingewikkeld, groenten schoonmaken en snijden. Doe alles in een schaal, voeg de feta en olijven toe, besprenkel het rijkelijk met olijfolie en smikkel het lekker op!

Voor de rest van het gezin een lekker volkorenbrood er bij!

Deze salade is voor Gok groen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten