zaterdag 21 april 2012

Kaasfondue




Kaas is bij mij echt favoriet. Allerlei heerlijke smaken, ik proef graag weer eens wat nieuws. Zo heb ik sinds kort een lekkere kaas met peperkorrels gevonden...Het enige waar ik maar niet aan kan wennen is schimmelkazen.. br br nee, die zijn niet voor mij weggelegd. 

Ik ben zo blij dat je bij Gok 'gewoon' kaas kunt eten.

Kaas:
- is een goede bron van eiwitten
- levert calcium 
- levert vitamine A, D, E en K (wel afhankelijk van de voeding van de koe)
- bevat verschillende mineralen en zouten

Genoeg redenen dus om lekker van kaas te genieten. 
Daarom aten wij vanavond kaasfondue. Lekker met een glaasje droge witte wijn en verder heel veel groenten. O.a. schijfjes paprika, komkommer (met schil!!) tomaatjes. Bloemkoolroosjes had ik even kort voor gekookt en stukken champignon eerst kort gebakken heb en met wat tijm bestrooid. 



3 opmerkingen:

  1. Hoi Jacolien

    Wat voor soort kaas heb je hiervoor gebruikt?

    Groetjes Dagmar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Dagmar, ik gebruikte een zak van de AH excelent. Is wel aan de prijs € 7,50 voor 1 zakje. Hoef je zelf alleen nog maar witte wijn aan toe te voegen, maar ik vind het ontzettend lekker en makkelijker dan allerlei restjes kaas e.d. smelten.
    Je hebt ook pakken kaas (in doos) maar die vind ik naar karton smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jacoline,
    Kant en klare pakken van Emy van da appie heijn is en goed betaalbaar en heerlijk
    en ze zijn verkrijgbaar in pakken van 400 en 800 gram .
    Onlangs nog gedaan en alles op was een groot succes
    groetjes en eet smakelijk !
    Adriana

    BeantwoordenVerwijderen