zondag 1 april 2012

Lijnzaad-kaascracker

Ingrediënten:

20 gram gebroken lijnzaad
3 eetlepels heet water
10 gram geraspte kaas
1 eetlepel gehakte zonnebloempitten
snufje zout

Bereiding
Laat het lijnzaad even wellen in het water. Dan alle andere ingrediënten  toevoegen en goed roeren. Smeer het smeuige mengsel in 2 delen uit op een met bakpapier beklede magnetronschaal.
Bak de crackers 3 á 4 minuten op de hoogste stand in de magnetron. Crackers omdraaien en nog 1 minuut droog bakken. Soms is dit niet nodig, ligt aan de magnetron.

2 crackers per koolhydraatarme maaltijd

Ik vind ze zonder kaas ook erg lekker. je kunt ook andere kaas gebruiken of geraspte kokos. Ook lekker als je er andere nootjes doorheen doet.



Bron; kookboek 2 GOK
Ik ben enthousiast over deze kookboeken, meer info vind je op: http://www.gripopkoolhydraten.nl/gok-boeken/kookboek-2-inkijk/kookboek2-04/


3 opmerkingen:

  1. Hoi Jacoline,

    Heb laatst deze crackers gemaakt met nog 1 schep psyllium-inuline er door. Dat maakt ze minder breekbaar.

    Groetjes Anmir

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacoline,
    Ik ben sinds gisteren een bezoeker van je website en heb inmiddels 3 verschillende crackers gemaakt, waaronder deze. Na het afkoelen vond ik ze niet zo krokant als ik had verwacht.
    Ik heb meer dan 3 eetlepels water erbij gedaan, omdat ik het niet papperig kreeg. Zit daar de "fout'?
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder de zout zijn ze veel lekkerder. Snap ook niet waarom je dat erdoor heen doet?

    BeantwoordenVerwijderen