maandag 16 april 2012

Lekkere, gezonde en feestelijke broodtrommel

 
Bentobox van manlief

Bijna elke morgen sta ik in de keuken een stapel boterhammen te smeren. Manlief neemt altijd een trommeltje mee en zoonlief eet ook altijd op school. Ik moet eerlijk zeggen, dat is wel een luxe hoor... iedereen eet 'verplicht' op school...
Als ik sta te smeren denk ik vaak terug aan vroeger, mijn moeder stond altijd met veel liefde mijn brood klaar te maken. Zelfs toen ik naar de middelbare school ging stond elke dag een trommeltje klaar. Soms zat daar iets extra's bij of een lekker beleg.

Ooit wel eens van Bento gehoord??
Afgelopen weekend las ik voor het eerst over Bento. Bento is van origine een Japanse lunch, maar wordt steeds meer in USA en Europa gebruikt. Het gaat erom dat  bento, lekker, gezond en leuk voor het oog is. Je kan er hele kunstwerken van maken, google maar eens op afbeeldingen van Bento en er gaat een hele nieuwe wereld voor je open. De kunstwerken zijn zeker niet nodig, het is de bedoeling dat je hiermee gevarieerder eet. 

Zo maakte ik dus vanmorgen mijn eerste Bentobox. Heel eenvoudig, simpel maar net iets gevarieerder dan normaal. Voor manlief is het een hele verrassing, k heb niets gezegd. Ben zo benieuwd wat hij er van vind. 


 Bentobox van de oudste


Voor zoonlief moet ik helemaal voorzichtig beginnen, hij is geen makkelijke eter, dus als eerste maar stukjes komkommer en een paar aardbeitjes... die lust hij in iedergeval. 
Als bakje gebruikte ik cupcake vormpjes van siliconen. Je hebt ze in verschillende kleuren en zijn dus makkelijk in vorm van je trommel aan te passen. Volgens mij kocht ik deze bij de Action.

Als dit bevalt heb ik er een nieuwe hobby bij.......ik hou nl wel van kleine feestjes!

Lunchbordje van de jongste.

Zijn reactie: lekker keekie (hij verwachte ws een lekkere cupcake). Maar hij smulde, begon natuurlijk eerst aan z'n worstjes en komkommer en daarna de boterham. Heerlijk toch!?


Update:
Manlief was blij verrast! Ik kreeg tussen de middag al een smsje waarin hij schreef dat hij in een hoekje moest gaan zitten omdat z'n collega's z'n lekkere bakjes wilden pikken, en hij wilde morgen weer zo'n trommel mee.
Nou lieverd, dat zit wel goed, vanaf voortaan krijg jij van mij een feestje als lunch!



3 opmerkingen:

  1. Hallo Jacoline,

    Wat een ontzettend leuk idee!Ga het ook eens proberen bij mijn zoons.

    Groetjes Marieke(zonnedauw)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacoline,

    Dacht ik wel! Er zijn zoveel mogelijkheden en het is al het ware een geschenk voor degene voor wie je het maakt toch?

    groeten, Roussa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, dat ziet er echt ontzettend leuk en aantrekkelijk uit op deze manier. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen